Vykládka električiek pre ČHŽ v Bratislavskom prístave

V týchto dňoch prišli do bratislavského prístavu električky určené pre Čiernohronskú železnicu. Električky doteraz slúžili na sieti Waldenburgerbahn vo Švajčiarku ktorá prechádza kompletnou rekonštrukciou a mení rozchod zo 760 mm na 1000 mm. Švajčiari sa rozhodli električky aj všetko čo k ním patrí darovať a Čiernohronská električka vyhrala konkurz. V pláne je rozšírenie tratí pre turizmus aj miestnu dopravu.
Električky putovali z Bazileja od začiatku mája a dnes ich mohutné prístavné žeriavy vyložili na vagóny na ktorých poputujú do Hronca.

Pekné zábery s prepravy nájdete TU
A tiež TU

_DSC1993jpg
Jeden z podvozkov impozantného žeriava v porovnaní s jednou električkou


_DSC1994jpg
Dva mohutné žeriavy, každý s nosnosťou 300 ton dokážu spolu spolupracovať.

baner trikajpg


_DSC1998jpg
nakládka 17-tích vagónov potrvá dva dni


_DSC1996jpg
električky sú vo výbornom stave a čaká ich ešte veľa práce

_DSC1999jpg
každá mala na sebe názov nejakej švajčiarskej obce aj s logom

baner hrnceky ajpg


_DSC2000jpg
prvá časť naložená a odvezená na zoradisko


_DSC2010jpg
pohľad na palubu ponad prednú kabínu lode


_DSC2011jpg
detail na palubu. Polovica nákladu už je vyložená


_DSC2012jpg
mohutný žeriav v porovnaní s maličkými električkami

_DSC5957jpg

_DSC2016jpg
útroby lode je možné prekryť posúvnou strechou 


_DSC2025jpg
Električka v lufte. Tie špeciálne háky možno vážia viac ako električka.


_DSC2033jpg
Dva žeriavy sa rozostúpili v požadovanom odstupe a každý držal električku na inom konci. Prenos bol presný a stabilný.

_DSC2044jpg
žeriav Československej výroby Královopolská strojírna Brno