Našiel sa 140 ročný železničný vozeň z Rakúsko-Uhorska
![_DSC0150jpg](http://files.vlastnawebstranka.websupport.sk/bf/1e/bf1e5b16-c521-4913-8d88-24a05f2971d5.jpg)
Preprava vozňa bola nutná prostredníctvom ďalšieho vozňa keďže jeho konštrukčná rýchlosť a technický stav by neumožnili presun po vlastnej ose.
![_DSC0144jpg](http://files.vlastnawebstranka.websupport.sk/58/a9/58a95367-0812-4928-aa1b-9c4cf6a567ae.jpg)
Prepravu zabezpečil motorový vozeň M286 túlavá.
![_DSC0865jpg](http://files.vlastnawebstranka.websupport.sk/5a/08/5a086bab-52de-4216-b630-913021e34e50.jpg)
technológia z 19-tnásteho storočia, všade samé nity.
![_DSC0855jpg](http://files.vlastnawebstranka.websupport.sk/ad/99/ad992f91-2477-4d17-b76e-5cfee368c8a7.jpg)
Elegantne pôsobiace lúčové kolesá s klznými ložiskami.
![_DSC0861jpg](http://files.vlastnawebstranka.websupport.sk/cd/a3/cda326b0-4b34-45f4-a1b9-8982a8418b95.jpg)
Starodávne nárazníky ale asi nie sú pôvodné.
![_DSC0864jpg](http://files.vlastnawebstranka.websupport.sk/0f/01/0f0169a4-98c7-454b-a728-71790431d10b.jpg)
Dôkaz o pôvode z Rakúsko-Uhorskej dráhy
![_DSC0860jpg](http://files.vlastnawebstranka.websupport.sk/2f/76/2f76edd0-2971-4ed5-aef5-83c0d891d145.jpg)
Detail na jednu z náprav. Každá náprava má iné kolesá. Za ten dlhý čas sa v rámci opráv na vagóne určite veľa vymenilo.
Vagón je v relatívne dobrom technickom stave a bude súčasťou expozície Železničného múzea v Bratislave.
![_DSC0278jpg](http://files.vlastnawebstranka.websupport.sk/21/14/21147606-c9f1-41a6-8048-872fa90fbff7.jpg)